Hands-on

See everything - How we use observability

Observability is the ability to measure a system’s current state based on the data it generates. It requires data correlation to really understand the root cause of a problem or of a potential problem, and can be achieved through:

• Metrics – Provide quantitative information about running processes;
  • Logging – Provide insights via messages emitted by processes in applications;
  • Check-based – Provide insights via check of a component or an application;
  • Tracing – Provide full lifecycle of the request, allowing to pinpoint failures or performance issues;
  • By correlating all this data, development and operations teams obtain an important baseline in formation that helps massively in problem solving, prevention and optimization/innovation.

Prerequisites

• Knowledge to work with Linux Command Line Basics;
  • Knowledge to navigate Linux File Systems.

Henrique Soares, Observability engineer at Celfocus;
Fábio Silva, Observability and Automation engineer at Celfocus.

Data: 2022-10-11

Duração: 2 horas

Local: B408

Lotação: 20 pessoas

As inscrições são efectuadas através do HelpDesk - opção "inscrição em eventos".

Alunos externos ao DEI-ISEP e-mail para mlsb@isep.ipp.pt

Para mais informações: handsondei@isep.ipp.pt

Estes eventos são gratuitos, mas exigem inscrição, sendo o número de vagas limitado.

Os workshops HandsOn@DEI destinam-se prioritariamente aos alunos do Departamento de Engenharia Informática, mas estão abertos aos restantes membros da comunidade ISEP, caso existam vagas disponíveis.

Cabe à organização a confirmação atempada das inscrições.

Se por algum motivo não puder participar depois de confirmada a inscrição, deverá comunicar a desistência para se proceder à respetiva substituição.

Organização:
CELFOCUS